Hangi ürünler iade edilemez?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Takı iade edilir mi?
Pırlanta takıların değişim ve iadeleri için ürünü satın aldığınız tarihten itibaren ilk 14 gün içerisinde satıcıyla iletişime geçmeniz ve işlemi başlatmanız gerekmektedir. Satın alma tarihinden itibaren 14 gün geçtikten sonra iade ve değişim artık mümkün değildir.
Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan şahsen satın aldıkları ürünler için sözleşmeden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar, sattıkları malları sebep göstermeden geri almakla yükümlü değildir.
Kutusu açılmış ürün iadesi olur mu?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler şunlardır: Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünler. Çabuk bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler. Tek kullanımlık ürünler. Hijyen ürünleri. Her türlü yazılım ve program. DVD, VCD, CD, kaset gibi ürünler. .Daha fazla ürün…
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında peşin satışla satılan mallarda ayıp yoksa tüketicilerin değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Bijuteri iade edilir mi?
Sadece iadeler yapılacaktır. Onaylanan iadenizin tutarı yedi (7) iş günü içerisinde ödeme hesabınıza veya kredi kartınıza aktarılacak ve sistemde kayıtlı e-posta adresiniz üzerinden tarafınıza bildirimde bulunulacaktır.
Küpelerde iade olur mu?
KÜPELER HİJYENİK NEDENLERLE İADE VEYA DEĞİŞİM YAPILAMAZ. Satıcı arızalı, hatalı veya bozuk ürün göndermediği sürece kargo masrafları alıcıya aittir.
Altınbaş’ta iade var mı?
Ürün uzmanlarımız tarafından incelendikten sonra iade süreci başlatılacaktır. İade ve değişim için 0850 333 LO VE (5683) numaralı çağrı merkezimize e-posta göndermeniz veya sipariş numaranızı ve iade/değişim talebinizin nedenini belirterek bizi aramanız gerekmektedir.
İade kabul etmeyen mağaza nereye şikayet edilir?
Uyuşmazlığınız ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.
Değişim var iade yok yasal mı?
HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin bir online kurs veya ders olması halinde tüketici, hizmet sözleşmesinin yapıldığı andan itibaren cayma hakkını kullanabilir. İade yapılmayan durumlar olsa bile kanunda “kişinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabileceği” belirtiliyor.
Ambalajı zarar görmüş ürün iade edilir mi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, orijinal ambalajı bozulmuş, tahrip olmuş veya kullanım sonucu herhangi bir şekilde bozulmuş ürünlerin, tek kullanımlık ürünlerin ve kopyalanabilir oyun, yazılım ve programların iadesi kabul edilmeyecektir.
Alınan bir ürünün iadesi için hangi belge olmalıdır?
Şirketimiz adına yapılan alışverişlerde, ürünün iadesi veya başka bir ürünle değişimi için “Ürün İade Faturası” düzenlenmesi gerekmektedir.
Mağazadan alınan ürün iadesi kaç gün sürer?
Mağazadan satın aldığınız ürünü belirtilen koşullar altında iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünleri 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade kabul ederken, diğer mağazalar 7 ila 7 gün içinde iade kabul eder ve bazıları ürünleri aynı gün koşulsuz olarak iade eder.
Trendyol’da hangi ürünler iade edilemez?
Tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulan veya son kullanma tarihi yaklaşan ürünler iade edilemez. Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayolar, bikiniler, kitaplar, kopyalanabilir yazılımlar ve programlar, DVD, CD ve kasetler, kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?
Bazı ürünler tüketici cayma hakkı için uygun değildir. Kitaplar ve DVD’ler gibi ürünler, arızalı veya hasarlı olmadıkları sürece bu hak kapsamında değildir. İç çamaşırı, mayo ve küpe gibi iade edildiğinde hijyen sorunlarına yol açabilecek aksesuarlar ve giysiler de bu haktan hariç tutulabilir.
İade yok değişim var yasal mı?
HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmet, online kurs veya online ders gibi bir hizmet ise tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda “kişinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabileceği” belirtiliyor.
2 el üründe iade olur mu?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.